Reklama
  • Środa, 18 listopada 2015 (11:05)

    Zapach Decadence od Marca Jacobsa

Co się kryje w damskiej torebce? Zmysłowo-drzewny zapach Decadence, Marc Jacobs. O swoich inspiracjach i znaczeniu słowa „dekadencja” opowiadają podczas jego nowojorskiej premiery słynny projektant oraz ambasadorka perfum, brazylijska top modelka Adriana Lima.

Praca nad nowym zapachem ma dla mnie wiele wspólnego z tworzeniem kolekcji mody. Staram się dopracować każdy szczegół zarówno w samej kompozycji, jak i we flakonie. Ważne są nazwa, klimat, modelka”, mówi Marc Jacobs.

Reklama

Ubrany w czarny garnitur, białą koszulę i klasyczne białe adidasy projektant chętnie opowiada o inspiracjach i przesłaniu związanym z najnowszymi perfumami: „Mój kultowy zapach Daisy był adresowany do młodej marzycielki, typowej dziewczyny z sąsiedztwa, z kolei następny, Lola, był z założenia nietypowy i intrygujący.

Decadence stworzyłem dla kobiety zmysłowej, pełnej seksapilu, a przy tym z dużym poczuciem humoru i dystansem do siebie. Wyobraziłem sobie pełną wdzięku dziewczynę, ubraną w elegancką suknię, siedzącą na ziemi i pijącą szampana. To dla mnie właśnie jest dekadencja”.

Uosobieniem tych cech okazała się modelka Adriana Lima, która występuje w kampanii reklamowej, zrealizowanej przez jednego z najbardziej uznanych fotografów mody Stevena Meisela.

Patrząc na czarnowłosą piękność o śniadej twarzy i perfekcyjnej figurze, aż trudno uwierzyć, że 30. urodziny ma już za sobą i urodziła dwoje dzieci. Zapytana, z jakimi określeniami kojarzy się jej dom mody Marc Jacobs, odpowiada: „Nowoczesność, bezpretensjonalność, styl i glamour”.

Dodaje też, że uzależniła się już od zapachu Decadence, który uwiódł ją niespotykaną wonią włoskiej śliwki i papirusa. O łączeniu nut zapachowych opowiada nos kompozycji Annie Buzantian: „Pracę zaczynam zawsze od wizji, skojarzeń, które dana woń ma wywoływać.

Tutaj punktem wyjścia były dla mnie słowa »luksus« i »kobiecość«. Potem przyszła kolej na komponowanie akordów i poszczególnych nut. Tak jak w muzyce konkretne emocje wywołuje się za pomocą nut, tak ja chcę to zrobić za pomocą zapachu”.

Czy w swojej pracy kieruje się aktualnymi trendami? „Piękne rzeczy są poza trendami i modą”, uważa Annie Buzantian.

Tekst pochodzi z magazynu

Pani
Więcej na temat:Marc Jacobs | zapach | Adriana Lima | marca | Lima | Lima | Annie | praca | Pi | pi

Zobacz również

  • Dwoje wybitnych perfumiarzy miało to samo zadanie: skomponować nową wodę kolońską Hermès. Powstały zapachy lekkie, roślinne, oryginalne. I... bardzo różne. Dlaczego? Zapytaliśmy twórców. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.